GENERAL

1. Què és Bizum?

Bizum és la nova solució de pagaments a través de mòbil compte a compte que permet enviar i rebre els fons en temps real. Actualment, serveix per realitzar pagaments entre particulars, i també, pots fer donacions a diferents ONGs. En tot cas, estem treballant sense descans per oferir molt aviat també l’opció de pagament en comerços electrònics i, més endavant, estendre’l als físics. Es tracta d’un servei impulsat per la banca espanyola que connecta els comptes bancaris actuals dels clients vinculant-los al teu número de telèfon mòbil (no cal saber cap codi IBAN).

2. Quins bancs disposen de Bizum?

Gairebé tota la banca ofereix Bizum, pots consultar el llistat complet aquí.

3. Quins requisits hi ha per poder utilitzar Bizum?

N’hi ha prou amb disposar d’un compte bancari (IBAN) a Espanya amb qualsevol de les entitats que ofereixen el servei i d’un número de telèfon mòbil.

4. On el puc trobar?

Depenent de l’entitat, es podrà trobar dins de la seva aplicació general de mòbil o dins de la wallet o dins de la seva banca electrònica.
ENTITAT LOCALIZACIÓ
CAIXABANK Caixabank Pay
|
BBVA BBVA
|
SANTANDER Santander y Santander Wallet
|
SABADELL Sabadell Wallet
|
BANKIA Bankia y Bankia Wallet
|
POPULAR Popular
|
KUTXA BANK KutxabankPay
|
GRUPO COOPERATIVO Ruralvía Pay
|
UNICAJA UniPay Unicaja
|
IBERCAJA Ibercaja Pay
|
GRUPO CAJAMAR /BCC Yopago
|
ABANCA ABANCA Pay
|
BANKINTER Bankinter Móvil
|
LIBERBANK LiberBank Pay
|
LABORAL KUTXA LK Pay
|
EVO Evo Bizum y Evo Banco Móvil
|
EUROCAJA RURAL Ruralvía pay
|
CAJA DE INGENIEROS Caja de Ingenieros Banca MÓVIL
|
MEDIOLANUM Mediolanum Wallet
|
CAJA ALMENDRALEJO Cajalnet
|
CAJA SUR CajaSur Pay
|
ESPAÑA DUERO EspañaDuero Pay
|
IMAGINBANK ImaginPay
|
OFICINADIRECTA Oficinadirecta.com
|
OPENBANK Openbank - Banco Online
|
PASTOR Pastor
|
DEUTSCHEBANK Db Pay
|
En tot cas, per a més detalls, t’animem que punxis sobre el logo del teu banc per consultar a la seva pàgina web més informació sobre la localització del servei Bizum.

5. El puc usar si soc autònom?

Lamentablement, Bizum no està disponible per al seu us com professional, però si podràs utilitzar-ho per al teu ús personal.

6. El puc usar si soc menor d’edat?

Aquesta qüestió depèn de cada entitat bancària, per la qual cosa t’animem que contactis amb el teu banc per consultar-li aquest tema.

7.Puc fer un Bizum a una persona amb un compte a l’estranger? I si té un telèfon estranger?

Tot i que ens encanta viatjar a l’estranger, el servei de Bizum encara no està disponible per a comptes bancaris fora d’Espanya. Respecte al telèfon, Bizum no té cap restricció, per la qual cosa no hi hauria cap problema per fer un Bizum a mòbils estrangers que tinguin associat un compte bancari espanyol.

8. Puc fer un Bizum a una persona que no disposi del Servei?

Sí. Només introdueix el seu telèfon mòbil i se li enviarà un missatge convidant-la a unir-se a aquest gran servei. Malgrat això, tingues en compte el següent: Si el teu Bizum era per enviar diners, el teu enviament quedarà en estat pendent fins que el destinatari es registri, moment en el qual es realitzarà l’enviament. Si, després de dos dies des de la data d’enviament, el destinatari no es registra, l’operació es cancel·larà automàticament. Si el teu Bizum era per sol·licitar diners, la teva sol·licitud quedarà en estat pendent fins que el destinatari contesti. Si, després de set dies des de la data d’enviament, el destinatari no es registra, l’operació es cancel·larà automàticament. A més, en ambdós casos, sempre tindràs l’opció de cancel·lar l’enviament o la sol·licitud pendent que vas realitzar dins de Bizum.
TÈCNIQUES D’ÚS

9. Puc tenir un telèfon associat a dos comptes del mateix banc o de diferents bancs?

Un número de telèfon només es pot assignar a un únic número de compte bancari (IBAN). Malgrat això, pots canviar de compte seleccionat i de banc tantes vegades com vulguis.

10. Puc canviar el meu Bizum d’entitat? 

Naturalment! A més, és fàcil i senzill. Només entra a l’aplicació de l’entitat a la que vulguis canviar, i, en intentar accedir a l’àrea Bizum, et sortirà un missatge preguntant-te si vols realitzar el canvi d’una a l’altra.

11. stic donat d’alta a Bizum amb una entitat, puc tenir Bizum amb una altra entitat al mateix temps?

Bizum és monògam, per la qual cosa només pots estar amb una entitat al mateix temps. Això sí, pots canviar tantes vegades com vulguis ;) Amb un mateix número de telèfon pots estar en Bizum només a través d'una entitat i, amb diverses, si tens més d'un nombre.

12. Puc associar més d’un número de telèfon a un mateix compte?

Sense cap problema. Si, per exemple, la teva parella i tu utilitzeu un mateix compte bancari, no hi ha cap problema perquè ambdós us doneu d’alta a Bizum i associeu el mòbil de cada un al mateix compte bancari.

13. On puc trobar una guia d’usuari de Bizum?

Millor que una guia, et proporcionem un. vídeo informatiu.

14. He enviat un enviament/sol·licitud de diners a un amic, quan li arribaran els diners?

L’enviament del Bizum és immediat, per la qual cosa arribarà al compte del destinatari en menys de 5 segons! Per si de cas, sempre enviem una notificació al receptor dels diners per confirmar-li la correcta recepció del mateix. En el cas de la sol·licitud, el destinatari tindrà 7 dies per acceptar-la o refusar-la.

15. Què passa si, quan el meu amic accepta l’enviament/sol·licitud, jo no disposo de fons al compte del meu banc?

Per desgràcia, en aquests casos la transferència no es podrà completar i es cancel·larà automàticament. Hauràs de tornar a fer un Bizum al teu amic una vegada tornis a disposar de fons.
SERVEI

16. Quins serveis ofereix? 

T’oferim l’increïble possibilitat de realitzar transferències instantànies als teus amics, familiars, o a qui tu vulguis amb el teu mòbil. Oblida’t de l’IBAN i altres tràmits complexos, només necessitaràs el mòbil de la persona a la que li vulguis enviar o sol·licitar els diners, i tot amb les màximes mesures de seguretat i amb el suport dels principals bancs espanyols. Una oferta atractiva, no creus? A més, ara, pots fer donacions a diferents causes benèfiques únicament sabent el codi de cadascuna de les ONGs que oferim a l'apartat de les mateixes. I, per si això fos poc, estem treballant per poder oferir-te el pagament de les teves compres per internet mitjançant Bizum #cadavegadamésaprop

17. És segur?

Naturalment! Bizum és un servei íntegrament ofert pels canals bancaris, per la qual cosa està totalment protegit pels sistemes de seguretat dels bancs. La transferència sempre l’ordena el teu banc i són ells els que s’encarreguen d’autenticar-te.

18. Té algun límit?

Sabem que t’agrada Bizum, però sempre és bo marcar alguns límits per garantir la teva seguretat, que és el més important per a nosaltres:
CAS MAXIM
Import mínim per operació 0,50€
Import màxim per operació 1.000€
Import d’operacions rebudes per client en un dia 2.000€
Nombre d’operacions rebudes per un client en un dia 40 operacions
Nombre d’operacions rebudes per un client en un mes 60 operacions
Nombre d’operacions emeses per un client en un mes 150 operacions
Nombre màxim de destinataris a incloure en una sol·licitud/enviament múltiple 30 destinataris
Durada de l’enviament pendent a un No client 2 dies
Durada de la sol·licitud pendent a un No client 7 dies
Temps màxim d’emmagatzematge del contingut addicional en servidors del Servei 30 dies

19. Té algun cost?

En la majoria de casos aquest servei no té cap cost. Tanmateix, dependrà de la política de cada entitat. Per la qual cosa t’animem a consultar-lo amb el teu banc.

20. Com em dono d’alta? 

El procés és molt senzill:
  1. Tria l’entitat amb la que vulguis unir-te a Bizum
  2. Busca a la llista l’aplicació a descarregar a la Play Store o Apple Store
  3. Descarrega-la
  4. Ja gairebé hem acabat, ànims
  5. 1) Introdueix les teves credencials de banca en línia i entra
  6. 1) Accedeix a l’àrea Bizum o Pagament entre amics Bizum
  7. 1) Llegeix i accepta els Termes i Condicions
  8. 1) Comença a fer Bizums! Així de fàcil

21. A partir de l’alta, haig d’esperar per poder-lo utilitzar? 

No. És instantani, una vegada et donis d’alta, ja estaràs llest per enviar Bizums.

22. Com puc donar-me de baixa?

Lamentaríem saber que vols donar-te de baixa, però si estàs decidit a fer-ho, pots donar-te de baixa a través dels mateixos canals pels quals vas realitzar l’alta. En cas de qualsevol dubte relatiu a la baixa, sempre et pots dirigir a qualsevol de les sucursals de l’última entitat amb la qual vas estar donat d’alta.

23. Quan hi haurà les altres dues funcionalitats Bizum: e-commerce i pagament en comerç físic?

Hi estem treballant molt dur i esperem que puguis pagar amb Bizum en comerços molt aviat!
AJUDA

24. Sóc una empresa, puc pagar amb Bizum les meves promocions, premis i descomptes?

Bizum permet a la teva empresa pagar premis, descomptes o reemborsaments als teus clients que estiguin donats d'alta en el servei. No cal conèixer l'IBAN dels afortunats, n'hi haurà prou amb el seu número de telèfon mòbil. El procés és senzill, només has de comunicar a l'entitat financera que vulguis (i que estigui adherida a Bizum), el teu interès a oferir Bizum per les teves promocions. Aquesta entitat t'indicarà els passos per integrar el nostre servei i que qualsevol persona pugui rebre el seu premi de manera fàcil, segura i immediata. Per saber més, pots dirigir-te a informacion@bizum.es.

25. Sóc una ONG, com puc oferir Bizum?

Les ONG que ho desitgin poden oferir Bizum com a canal per rebre donacions. El procés és senzill. Han de fer saber a l'entitat financera amb la qual treballen habitualment, que haurà d'estar entre les 28 adherides al sistema Bizum, el seu interès en oferir Bizum per rebre donacions. Aquesta entitat serà l'encarregada d'habilitar el Servei Bizum, i qualsevol bizumer podrà fer una donació independentment de l'entitat a la qual pertanyi. Qualsevol petició o dubte addicional relativa al procés d'alta en Bizum podrà dirigir-se a informacion@bizum.es

26. M’han robat el mòbil, què faig?

Tranquil·litat, Bizum és un Servei totalment segur i protegit pels sistemes de seguretat dels bancs que l’ofereixen, per la qual cosa, encara que et robessin el mòbil, no podrien accedir a Bizum sense les teves credencials de banca en línia.

27. Pagament d’algun producte amb Bizum a un altre particular, sense entrega del mateix

Si has utilitzat el Servei per al pagament d’algun producte a un altre particular i aquest no te l’ha entregat encara, et recomanem que acudeixis a la teva entitat bancària perquè t’informi sobre les possibles vies de reclamació.

28. Puc utilitzar Bizum per a realitzar una compra d'un article a un particular?

Efectivament, Bizum és una solució de pagament ideal per a compres entre particulars, en particular, a través de les aplicacions o plataformes que posen en contacte a comprador i venedor. No obstant això, sempre pot haver-hi casos esporàdics en què un venedor tracti d'aprofitar-se de la bona voluntat del comprador, independentment que es pagui amb Bizum o un altre mitjà de pagament (transferència, contra reemborsament, efectiu, ...). Com amb qualsevol altre mitjà, abans de pagar amb Bizum, assegura't que el venedor t'ha lliurat el producte realment adquirit o t'ofereix suficients garanties que va enviar-te'l posteriorment, ja que des Bizum no podem garantir la bona voluntat del venedor i el consegüent enviament de mercaderia. Algunes fets i accions que et poden ajudar a sospitar que el venedor no és fiable són:

  • El suposat venedor ven un producte nou o d'alta gamma a un preu bastant inferior al de mercat
  • El telèfon que el venedor te ha indicat perquè facis arribar els diners es un número de telèfon diferent al que ha utilitzat per comunicar-se amb tu.
  • El nom de la persona que rebrà els diners és diferent el nom del venedor amb el que has estat mantenint la conversa
  • En cas de compra a través d'una plataforma de venda, comprova sempre la reputació del venedor i l'antiguitat del seu compte. Desconfia dels venedors amb mala o nul·la reputació, i amb una antiguitat baixa.
  • A vegades la prudència és una benedicció. És per això que et recomanem també que abans de realitzar l'operació, comprova que el telèfon del venedor no aparegui a internet associat a casos de presumpta estafa. Només cal buscar el número de telèfon en el teu cercador per realitzar aquesta senzilla comprovació.

29. He fet una compra d'un article i he pagat a través de Bizum però no he rebut la mercaderia. Em torna Bizum els diners? Què puc fer?

En primer lloc, lamentem de debò que t'hagis vist en aquesta situació.

Per a la teva tranquil·litat, et vam indicar que tota la informació de les operacions està registrada en els sistemes, de manera que, en cas d'estafa, sempre hi ha un rastre a seguir i sempre es disposa de totes les dades de la persona que ha rebut els diners , de manera que mes prompte o mes tard, es podrà "caçar" al presumpte estafador.

En aquest cas, et suggerim que poses una denúncia, les forces i cossos de seguretat de l'estat seran els que investiguin el teu cas. Des Bizum col·laborarem en la persecució del presumpte estafador aportant les dades que tinguem del mateix i de la transacció afectada pel que fa les autoritats competents ens ho sol·licitin de forma oficial.

INCIDÈNCIES

30. Què puc fer si tinc problemes a l’hora de registrar-me a Bizum?

En el cas de tenir qualsevol problema durant el procés d’alta, en ser Bizum un servei ofert íntegrament a través dels canals bancaris, et recomanem que et posis en contacte amb el teu banc. Si tot i així els problemes persistissin, ens pots escriure a informacion@bizum.es o dirigir-te al nostre perfil de Twitter o de Facebook.

31. Què faig si m’he canviat de telèfon mòbil?

En aquest cas, cal que notifiquis a l’entitat bancària amb la que estaves registrat el canvi de número de telèfon per tal que aquesta l’actualitzi a Bizum. A més, per evitar que el teu número de telèfon es mantingui actiu fins que notifiquis a l’entitat bancària el canvi de número, et recomanem que tramitis la teva baixa abans del canvi de terminal.

32. I si canvio d’entitat bancària?

En el cas de canviar de banc, la teva baixa a Bizum es tramitarà per l’entitat bancària amb la qual estaves registrat. En tot cas, aquest procés de baixa pot tardar un parell de dies, per la qual cosa si t’has de canviar de banc, et recomanem que tramitis la baixa a Bizum de forma prèvia, amb la finalitat de poder donar-te d’alta amb el teu nou banc de forma instantània.

33. Com haig d’actuar si em dona error quan intento fer una operació amb Bizum

En primer lloc, no t’has de preocupar, donat que fins que no et confirmem a la pantalla que l’enviament o la sol·licitud s’ha realitzat correctament, no hi ha cap risc que s’hagi fet una operació sense el teu coneixement. A continuació, et recomanem que repeteixis un parell de vegades el procés per si pogués ser degut a un error puntual de l’aplicació i, en cas que persisteixi, t’animem que et posis en contacte amb el teu banc. Si tot i així els problemes persistissin, ens pots escriure a informacion@bizum.es

34. M’he equivocat de destinatari en enviar un Bizum, què puc fer?

La solució més fàcil és que et posis en contacte amb la persona a la qual has enviat erròniament els diners, per tal que aquesta te’ls pugui tornar. En tot cas, també pots posar-te en contacte amb el teu banc per tal que t’informi sobre en quins casos podràs sol·licitar la devolució de l’operació.

35. M’he donat de baixa del meu banc sense donar-me de baixa a Bizum. Posteriorment m’he fet client d’un altre banc i, en donar-me d’alta a Bizum, no em deixa perquè em diu que encara segueixo registrat amb el meu antic banc, què puc fer?

Sense problemes! Contacta amb el teu antic banc perquè pugui donar-te de baixa en el servei de Bizum, i en un tres i no res podràs tornar a usar Bizum!

Sociedad de Procedimientos de Pago, S.L. es responsable del uso de cookies, técnicas y de análisis, en su sitio web para permitir al Usuario la navegación a través del mismo, así como analizar su comportamiento. Haciendo click en “Acepto”, consiente el uso de esta tecnología. También puede configurar o rechazar la instalación de estas cookies a través de la opción de Configurar cookies. Puede consultar la política de cookies completa aquí.