Bizum | ¿Necesitas ayuda? Aquí las respuestas a sus preguntas frecuentas
Volver al blog

Necessites ajuda?

Cerca entre els nostres articles els consells i les respostes per ajudar-te amb els teus dubtes de Bizum

General

Què és Bizum?

Bizum és la solució de pagaments a través del mòbil, impulsada per la banca espanyola, instantània, ràpida, còmoda i universal. Actualment, permet fer pagaments entre particulars, donacions a ONG i pagaments a les botigues en línia que té associades. Seguim treballant sense descans per oferir-te serveis nous. Apunta’t a la nostra newsletter per estar al corrent de totes les novetats!

Quins serveis ofereix?

T’oferim la possibilitat increïble de fer transferències instantànies a les teves amistats, familiars o a qui tu vulguis amb el mòbil. Oblida’t de l’IBAN i altres tràmits complexos; només necessitaràs el mòbil de la persona a qui vols enviar o sol·licitar diners, i tot amb les màximes mesures de seguretat i amb el suport dels bancs espanyols principals. Una oferta atractiva, no creus? A més, pots fer donacions a diferents causes benèfiques i pagar les teves compres per Internet mitjançant Bizum. Igual de ràpid, còmode i segur!

Particulars

Quins requisits cal complir per poder fer servir Bizum?

Només cal tenir un compte bancari (IBAN) a Espanya amb qualsevol de les entitats que ofereixen el servei i un número de telèfon mòbil.

Quins bancs disposen de Bizum?

Quasi tota la banca ofereix Bizum. En pots consultar la llista completa ací.

On puc trobar Bizum?

Segons l’entitat, és dins de l’aplicació general de mòbil, wallet o banca electrònica.

És segur?

I tant! Bizum és un servei íntegrament oferit pels canals bancaris, per la qual cosa té la garantia dels sistemes de seguretat dels bancs. La transferència sempre l’ordena el banc i és aquest el que s’encarrega d’autenticar-te.

Té cap cost?

Bizum no té cap cost per a les persones usuàries. No obstant això, dependrà de la política de cada entitat. T’animem a consultar-ho amb el banc.

Té cap límit?

Sabem que t’agrada Bizum, però sempre és convenient marcar alguns límits per garantir la teva seguretat, que és el més important per a nosaltres:

– Import mínim per operació: 0,50 €
– Import màxim per operació: 1.000 €
– Import d’operacions rebudes per client en un dia: 2.000 €
– Nombre d’operacions emeses o rebudes per un client en un mes: 150 operacions
– Nombre màxim de destinataris que es poden incloure en una sol·licitud o enviament múltiple: 30 destinataris
– Duració de l’enviament pendent a un no client: 2 dies
– Duració de la sol·licitud pendent a un no client: 7 dies
– Temps màxim d’emmagatzematge el contingut addicional en servidors del servei: 30 dies

Amb tot, cada entitat podrà establir-n’hi els propis límits, dins d’aquests, per als seus clients.

Com em dono d’alta?

El procés és molt senzill:
1.Escull l’entitat amb què vols unir-te a Bizum.
2.Cerca’n l’aplicació en la Play Store o l’Apple Store
3.Descarrega-la
4.Ja quasi hem acabat, ànims
5.Introdueix les teves credencials de banca en línia i entra-hi
6.Accedeix a l’àrea Bizum o a enviar/rebre diners amb Bizum
7.Llig i accepta els Termes i condicions

Comença a fer Bizums! Així de fàcil.

A partir de l’alta, he d’esperar per poder-lo fer servir?

No. És instantani, un cop estiguis d’alta, ja podràs fer un Bizum. 😊

Puc fer-lo servir si soc menor d’edat?

Aquesta qüestió depèn de cada entitat bancària, per la qual cosa us animem a tu i al teu tutor que contacteu amb el vostre banc per consultar aquest assumpte. Consulta ací la llista d’entitats.

Puc fer un Bizum a una persona que té un compte a l’estranger? I si té un número de telèfon estranger?

Tot i que ens encanta viatjar a l’estranger, el servei Bizum encara no està disponible per a comptes bancaris de fora d’Espanya.

Pel que fa al número de telèfon, Bizum no en té cap restricció, per la qual cosa no hi hauria cap problema a l’hora de fer un Bizum a números de telèfon mòbil estrangers que tinguin associat un compte bancari espanyol.

Puc fer un Bizum a una persona que no disposi del servei?

Sí. Només has d’introduir el seu número de telèfon mòbil i se li enviarà un missatge en què se li convidarà a unir-se a aquest gran servei. No obstant això, has de tenir en compte el següent:
– Si el teu Bizum és per enviar diners, el teu enviament quedarà pendent fins que la persona destinatària s’hi registri, moment en el qual s’efectuarà l’enviament de diners. Si després de dos dies des de la data d’enviament la persona destinatària no s’hi ha registrat, l’operació es cancel·larà automàticament.
– Si el Bizum és per a sol·licitar diners, la teva sol·licitud quedarà pendent fins que la persona destinatària respongui. Si després de set dies des de la data de la sol·licitud la persona destinatària no s’hi ha registrat, l’operació es cancel·larà automàticament.

Puc tenir un telèfon associat a dos comptes del mateix banc o de bancs diferents?

Un número de telèfon únicament pot assignar-se a un únic número de compte bancari (IBAN). No obstant això, pots canviar de compte i de banc tantes vegades com vulguis.

Puc canviar el meu Bizum d’entitat?

I tant que sí! A més, és fàcil i senzill. Només has d’entrar en l’aplicació de l’entitat a la qual vulguis canviar i, quan intentis accedir a l’àrea Bizum, et sortirà un missatge en què se’t preguntarà si desitges fer el canvi d’un a l’altre.

Estic d’alta en Bizum amb una entitat, puc tenir Bizum amb una altra entitat alhora?

Bizum és monògam, per la qual cosa únicament pots estar amb una entitat alhora. Això sí, pots canviar tantes vegades com vulguis ;-). Amb un sol número de telèfon mòbil, pots estar en Bizum només amb una entitat; si tens més d’un número de telèfon mòbil, pots estar en Bizum amb diverses.

Puc associar més d’un número de telèfon a un mateix compte?

Cap problema. Si, per exemple, la teva parella i tu feu servir un mateix compte bancari, no hi ha cap problema perquè ambdós us doneu d’alta en Bizum associant el número de mòbil de cadascun al mateix compte bancari.

He fet un enviament/sol·licitud de diners a un amic, quan arriben els diners?

L’enviament del Bizum és immediat, per la qual cosa arribarà al compte del destinatari en menys de cinc (5) segons! Per si de cas, sempre enviem una notificació a la persona receptora dels diners per confirmar-li que els ha rebut correctament. En cas de la sol·licitud, la persona destinatària tindrà set (7) dies per acceptar-la o rebutjar-la.

He de fer diversos Bizums, puc fer enviaments o sol·licitud múltiples?

Sí! És molt fàcil. Només has d’afegir diversos números de telèfon o seleccionar les persones destinatàries des de l’agenda en el primer pas, fins a un màxim de 30. Ara bé, l’import enviat o sol·licitat ha de ser el mateix per a tots els destinataris.

Puc enviar més contingut amb el meu Bizum a banda del concepte, com ara imatges o textos?

I tant! Pots afegir-hi una imatge o un text més llarg per donar més informació al destinatari sobre el teu Bizum.

Em caso, poden pagar-me els meus convidats per mitjà de Bizum?

Bizum és el mètode més senzill, ràpid i segur per rebre el regal de noces que us facin els vostres convidats. No cal que compartiu l’IBAN del vostre compte bancari, només caldrà que inclogueu en número de telèfon d’un dels membres de la parella en la invitació i hi indiqueu la possibilitat de rebre diners a través de Bizum. Els vostres convidats podran enviar el diners fàcilment des del seu mòbil per mitjà de l’aplicació del seu banc, introduint-hi el número de telèfon que s’hi facilita. Com que l’enviament s’efectua de manera immediata, en menys de cinc segons disposareu dels diners del regal en el vostre compte!

Com puc donar-me’n de baixa?

Lamentaríem saber que vols donar-te’n de baixa, però si t’hi has decidit, pots fer-ho per mitjà dels mateixos canals que vas utilitzar quan t’hi vas donar d’alta. En cas que tinguis qualsevol dubte relatiu a la baixa, sempre pots dirigir-te a qualsevol sucursal de l’última entitat amb què vas estar d’alta.

Compra en línia

Què és la clau Bizum?

La clau Bizum és un codi de 4 dígits amb el qual podràs comprar a totes les botigues que tinguin el botó Bizum com a mitjà de pagament disponible.

Com obtinc la meva clau Bizum?

Pots obtenir-la en l’aplicació del teu banc, entra aquí i fes clic sobre el logotip del teu banc per obtenir-ne més informació. Podràs canviar-la sempre que vulguis des d’aquesta aplicació.

M’he canviat de banc, continuo mantenint la clau Bizum?

En cas de fer portabilitat a un altre banc, hauràs d’obtenir una nova clau Bizum per fer les teves compres en línia.

Puc canviar la meva clau Bizum?

I tant! De la mateixa manera que el PIN d’una targeta. Podràs gestionar la teva clau Bizum en l’aplicació del teu banc i sol·licitar-ne la modificació o creació d’una de nova quan ho consideris.

El meu banc Bizum no m’ofereix clau Bizum, puc comprar en línia?

El fet que el teu banc no tingui la clau Bizum vol dir que està treballant per oferir el pagament en comerç electrònic. Una altra possibilitat és que la teva entitat ja permeti completar els pagaments amb Bizum directament en la seva aplicació bancària; per a això només hauràs d’introduir el número de telèfon en el moment del pagament i t’arribarà una notificació del banc perquè completis el pagament en l’aplicació.

A quines botigues puc fer servir Bizum?

A totes les botigues en què vegis el botó de Bizum en la pàgina de pagament. També pots consultar aquí la llista de botigues que ja tenen disponible el nostre mètode de pagament.

Quines garanties tinc si compro en una botiga electrònica amb Bizum?

Bizum, com a mètode de pagament instantani de compte a compte, ofereix la màxima garantia de seguretat d’acord amb els estàndards regulats per la Unió Europea i la legislació espanyola. El pagament s’efectua de manera totalment segura amb Bizum per mitjà del teu banc, que és qui finalment valida l’operació.
Hauràs de consultar les garanties d’entrega de producte i devolucions al comerç en cada cas.

Com torno un producte que he comprat amb Bizum?

Igual que ocorre amb altres mètodes de pagament, la política de devolució del producte es regeix per les condicions que estableixi l’establiment on has comprat. Has de parlar amb el comerç per dur a terme la gestió i, si escau, la devolució del pagament.

Com consulto les meves compres?

Pots consultar totes les teves compres dins de l’aplicació del teu banc en l’apartat Bizum/moviments. Les compres que s’han dut a terme amb Bizum es mostren en la mateixa secció que els Bizum que has fet amb les teves amistats o família. Totes les operacions Bizum arriben al teu compte bancari vinculat al servei, per la qual cosa podràs veure-les també per mitjà dels canals del teu banc amb què normalment les consultes (banca electrònica, banca mòbil, etc.).

Té algun cost per al comprador?

Pagar amb Bizum a la botiga no té cap cost per a l’usuari. Així doncs no, no et cobrem una taxa quan prems el botó de pagar.

Puc utilitzar Bizum per a fer una compra d’un article a un particular?

Efectivament, Bizum és una solució de pagament ideal per a compres entre particulars, especialment per mitjà de les aplicacions o plataformes que posen en contacte compradors i venedors. No obstant això, sempre hi pot haver casos esporàdics en què un venedor tracti d’aprofitar-se de la bona voluntat del comprador, independentment que es pagui amb Bizum o un altre mitjà (transferència, contra reembors, efectiu…). Com ocorre amb qualsevol altre mitjà, abans de pagar amb Bizum assegura’t que el venedor t’ha lliurat el producte realment adquirit o t’ofereix garanties suficients que te l’enviarà posteriorment, ja que des de Bizum no podem garantir la bona voluntat del venedor i de l’enviament consegüent del producte.
Alguns comportaments i accions que et poden ajudar a sospitar que el venedor no és fiable són els següents:
– El pretès venedor ven un producte nou o d’alta gamma a un preu bastant inferior al de mercat.
– El telèfon que el venedor t’indica perquè enviïs els diners és un número de telèfon diferent al que ha fet servir per a comunicar-se amb tu.
– El nom de la persona que rebrà els diners és diferent del nom del venedor amb què has estat mantenint la conversa.
– En cas de compra a través d’una plataforma de venda, comprova sempre la reputació del venedor i l’antiguitat del compte. Desconfia dels venedors amb mala reputació o nul·la i amb una antiguitat baixa.
– De vegades, la prudència és una benedicció. Per això et recomanem també que, abans de dur a terme l’operació, comprovis que el telèfon del venedor no apareix en Internet associat a casos d’estafa. Només has d’introduir el número de telèfon en el cercador per a fer aquesta senzilla comprovació.
Algunos comportamientos y acciones que te pueden ayudar a sospechar que el vendedor no es fiable son:
– El supuesto vendedor vende un producto nuevo o de alta gama a un precio bastante inferior al de mercado.
– El teléfono que el vendedor te indica para que remitas el dinero es un número de teléfono distinto al que ha utilizado para comunicarse contigo.
– El nombre de la persona que recibirá el dinero es diferente el nombre del vendedor con el que has estado manteniendo la conversación.
– En caso de compra a través de una plataforma de venta, comprueba siempre la reputación del vendedor y la antigüedad de la cuenta. Desconfía de los vendedores con mala o nula reputación y con una antigüedad baja.
– A veces la prudencia es una bendición. Es por ello que te recomendamos también que antes de realizar la operación, compruebes que el teléfono del vendedor no aparece en internet asociado a casos de presunta estafa. Basta con introducir el número de teléfono en tu buscador para realizar esta sencilla comprobación.

Empreses

Puc fer servir Bizum si soc autònom?

Recentment s’ha activat la possibilitat de fer servir Bizum per als teus pagaments relacionats amb la teva activitat professional. Has de parlar amb el teu banc per a contractar-ho, ja que es tracta d’un servei diferent a l’enviament de diners entre particulars. La persona usuària acceptarà els pagaments igual que els efectua en comerç electrònic amb Bizum.

Soc un comerç, com puc incloure el botó de Bizum en la meva pàgina web? Quines en són les condicions?

Per acceptar Bizum com a mètode de pagament, posa’t en contacte amb qualsevol dels bancs que hi ha adherits per arribar a l’acord comercial que correspongui.
El banc amb el qual tanquis l’acord t’indicarà els passos a seguir i, especialment, com pots integrar fàcilment el botó Bizum en la teva pàgina de pagament, sigui quina sigui la plataforma tecnològica. Qualsevol comerç, gran o petit, pot incorporar Bizum.
Com en altres mètodes de pagament, les condicions comercials i de servei poden variar segons el banc. Escull el que millor s’adapti a la teva activitat i les teves característiques.

Soc un comerç, amb quins bancs puc parlar per incorporar el botó Bizum?

En aquesta pàgina web tens la llista de bancs que ofereix l’opció actualment. A poc a poc, aniran sumant-s’hi més bancs adherits a Bizum. Posa’t en contacte amb qualsevol d’aquests!

Soc un comerç, quins avantatges m’ofereix el pagament amb Bizum?

Els usuaris de Bizum són els més actius en banca digital i compres en línia. Estan acostumats a fer servir Bizum per al pagament entre persones, que ha tingut una expansió exponencial. Ara demanen fer servir Bizum per pagar en botigues web, aplicacions mòbils, entorns nous…
Bizum és una solució completament segura, que incorpora un doble factor de validació i compleix amb la directiva europea de pagaments PSD2, però això no vol dir que les persones usuàries tarden més a fer el pagament! Gràcies a l’associació que fa Bizum entre el teu telèfon mòbil i el teu compte del banc, la persona usuària pot efectuar el pagament en menys de 25 segons.
Només cal el número de telèfon, sense necessitat d’introduir-hi altres dades de la targeta o del compte. De segur que això permet que es completi la compra més fàcilment.
I, per descomptat, amb la confiança que comporta, per a botigues i consumidors, l’aplicació de procediments i garanties equivalents als d’altres mètodes bancaris.
Cal recordar que Bizum és una solució creada pels bancs espanyols principals i l’oferta de servei que podeu trobar amb ells serà molt més variada i flexible que la d’altres competidors a l’hora d’ajustar-se a les vostres necessitats.
Per descomptat, si tens una botiga que ofereix Bizum, tindràs visibilitat en la nostra pàgina web, perquè les persones usuàries que la visiten hi puguin accedir directament per mitjà d’un enllaç. També els bancs adherits difondran el pagament amb Bizum de compres en línia en els canal propis.

Soc una empresa, puc pagar amb Bizum les meves promocions, premis i descomptes?

Bizum permet a la teva empresa pagar premis, descomptes o reemborsaments als clients que estiguin d’alta en el servei. No cal conèixer-ne l’IBAN de les persones afortunades, n’hi haurà prou amb el seu número de telèfon mòbil. El procés és senzill, només necessites comunicar a l’entitat financera que vulguis (i que estigui adherida en Bizum) el teu interès a oferir Bizum per a les teves promocions. Aquesta entitat t’indicarà els passos a seguir per integrar el nostre servei i que qualsevol persona pugui rebre el seu premi de manera fàcil, segura i immediata.

ONG

Soc una ONG, com puc oferir Bizum?

El procés és senzill: has de fer saber a l’entitat financera amb què treballes habitualment, que haurà d’estar adherida a Bizum, el teu interès a oferir Bizum per a rebre donacions. Aquesta entitat serà l’encarregada d’habilitar el servei Bizum i qualsevol bizumer podrà fer una donació, independentment de l’entitat a què pertanyi. Si tens qualsevol petició o dubte addicional relatiu al procés d’alta en Bizum, escriu-nos!

Ayuda

Què puc fer si tinc problemes a l’hora de registrar-me en Bizum?

En cas que tinguis qualsevol problema durant el procés d’alta, com que Bizum és un servei que s’ofereix íntegrament per mitjà dels canals bancaris, et recomanem que et posis en contacte amb el teu banc. Si encara et dona problemes, pots escriure’ns o dirigir-te als nostres perfils de Twitter, Facebook o Instagram.

Què faig si m’he canviat de telèfon mòbil?

En aquest cas, cal que notifiquis a l’entitat bancària amb la qual estaves registrat el canvi de número de telèfon perquè aquesta l’actualitzi en Bizum. A més, per evitar que el teu número de telèfon es mantingui actiu fins que notifiquis a l’entitat bancària el canvi de número, et recomanem que en tramitis la baixa abans del canvi de terminal.

I si canvio d’entitat bancària?

En cas que canviïs de banc, la teva baixa de Bizum l’ha de tramitar l’entitat bancària amb a qual estaves registrat. En tot cas, aquest procés de baixa pot trigar un parell de dies, per la qual cosa, si has de canviar de banc, et recomanem que tramitis la baixa en Bizum prèviament, per tal de poder donar-te d’alta en el teu nou banc de manera instantània.

M’he donat de baixa en el meu banc sense donar-me de baixa en Bizum. Posteriorment, m’he fet client d’un altre banc i, en donar-me d’alta en Bizum, no m’ho permet perquè diu que encara continuo registrat en el banc anterior. Què hi puc fer?

Cap problema! Posa’t en contacte amb l’antic banc perquè puguin donar-te de baixa en el servei Bizum i en un tres i no res podràs tornar a fer-lo servir!

Com he d’actuar si em surt un error en intentar fer una operació amb Bizum?

En primer lloc, no t’hi has de preocupar, perquè fins que no et confirmem en pantalla que l’enviament o la sol·licitud s’ha efectuat correctament, no hi ha risc que s’hagi fet una operació sense el teu coneixement. A continuació, et recomanem que repeteixis el procés un parell de vegades, per si es deu a un error puntual de l’aplicació i, en cas que hi persisteixi, t’animem que et poses en contacte amb el teu banc. Si, encara així, continues tenint problemes, pots escriure’ns i t’ajudarem tant com puguem.

Què passa si quan el meu amic accepta l’enviament o la sol·licitud jo no tinc fons en el meu compte del banc?

Malauradament, en aquests casos la transferència no es podrà completar i es cancel·larà automàticament. Hauràs de tornar a fer un Bizum al teu amic quan tinguis fons.

M’he equivocat de persona destinatària en enviar un Bizum, què hi puc fer?

La solució més fàcil és que et posis en contacte amb la persona a la qual has enviat els diners per error, perquè aquesta te’ls pugui tornar. En tot cas, també pots posar-te en contacte amb el teu banc perquè t’informi sobre en quins casos podràs sol·licitar la devolució de l’operació.

M’han robat el mòbil, què faig?

Tranquil·litat, Bizum és un servei totalment segur que ofereix garantia dels sistemes de seguretat dels bancs que el posen a la teva disposició, per la qual cosa, en cas que t’haguessin robat el mòbil, no es podria fer cap Bizum sense les teves credencials de banca en línia.

He comprat un producte amb Bizum a un altre particular i no l’he rebut, què hi puc fer?

Si has utilitzat el servei per al pagament d’algun producte a un altre particular i aquest encara no te l’ha lliurat, et recomanem que et posis en contacte amb la teva entitat bancària perquè t’informin sobre les diferents vies de reclamació.

He comprat un article i he pagat per mitjà de Bizum, però no he rebut la mercaderia. Em torna Bizum els diners? Què hi puc fer?

En primer lloc, lamentem que t’hagis vist en aquesta situació. Per a la teva tranquil·litat, t’indiquem que tota la informació de les operacions està registrada en els sistemes, per la qual cosa, en cas d’estafa, sempre es pot seguir un rastre i sempre es disposa de totes les dades de la persona que ha rebut els diners, per la qual cosa, tard o d’hora, es podrà «caçar» el presumpte estafador. En aquest cas, et suggerim que hi interposis una denúncia; les forces i cossos de seguretat de l’estat seran les que investiguin el teu cas. Des de Bizum col·laborarem en la persecució del presumpte estafador aportant les dades que tenim d’aquest i de la transacció afectada quan les autoritats competents ens ho sol·licitin de manera oficial.

No reconec un pagament fet per Bizum, què hi puc fer?

Revisa bé els detalls del pagament en l’aplicació del teu banc o en el teu compte bancari per confirmar que no l’identifiques. En aquest cas, posa’t en contacte immediatament amb el servei d’atenció al client del teu banc. Ells et diran com has d’actuar i, si es tractés efectivament d’un càrrec indegut, com pots reclamar-ne el reemborsament.