Bizum | Seguretat i protecció en els teus pagaments
Volver al blog
Seguretat i protecció en els teus pagaments

Seguretat i protecció en els teus pagaments

Bizum és un servei íntegrament ofert pels canals bancaris, per tant està totalment avalat pels seus sistemes de seguretat. La transferència sempre l’ordena el teu banc i són ells qui s’encarreguen d’autenticar-te.

¿Què és el que fa segur Bizum?

Entorn bancari

Està en l’aplicació del teu banc, amb tot el que això suposa, sobre tot pel que té a veure amb les garanties i mesures habituals de seguretat que t’ofereix la teva entitat.

Compliment de la normativa

Va néixer complint totes les normatives de seguretat, tant europees com espanyoles. Apostem per implementar qualsevol actualització o innovació que suposi millorar la teva seguretat.

Va néixer complint totes les normatives de seguretat, tant europees com espanyoles. Apostem per implementar qualsevol actualització o innovació que suposi millorar la teva seguretat.

Mantenim la nostra comunitat informada i oferim sempre consells de seguretat, i pautes per mantenir els nostres usuaris protegits.

Dubtes freqüents

El número del destinatari és erroni

El destinatari no rep els diners

Què passa si el número del destinatari és erroni?

Bizum funciona com les transferències, per això és important comprovar que el número de telèfon sigui correcte, ja que un cop aprovat no hi ha possibilitat de desfer l’enviament (factor de seguretat). En cas que t’hagis equivocat de destinatari, pots sol·licitar al teu banc la retrocessió de l’operació.

Consells

Afegeix el número als teus contactes

Guarda el número de telèfon en els teus contactes per evitar errors.

Revisa les dades del destinatari

Confirma que les dades siguin les correctes abans de validar l’operació. Podràs consultar l’àlies del destinatari, format pel nom i les inicials dels dos cognoms (en compliment de la Llei de protecció de dades).

Procediment

Sol·licita la devolució al destinatari

Si és possible, posa’t en contacte amb el destinatari per sol·licitar la devolució.

Sol·licita ajuda al teu banc

Sol·licita a la teva entitat l’inici de la retrocessió de l’operació Bizum per destinatari incorrecte. Per iniciar el procés, hauràs de facilitar totes les dades disponibles sobre l’operació (telèfon, data i import, detall del moviment en el compte bancari).

Què passa si el destinatari no rep els diners?

Totes les transaccions queden registrades, de manera que es pot fer un seguiment i veure l’estat en què es troba. Pot tractar-se d’un error puntual, per tant és aconsellable consultar el seu estat passades unes hores.

Contacta amb el teu banc

Perquè revisin l’operació, vegin el seu estat i puguin realitzar les accions necessàries per solucionar el problema. Per a això, hauràs de facilitar totes les dades disponibles sobre l’operació (telèfons, data i import, detall del moviment en el compte bancari).

Evita fraus i estafes

Bizum ofereix la màxima garantia de seguretat conforme als estàndards regulats per la Unió Europea i la legislació espanyola. La transacció es realitza de forma totalment segura amb Bizum a través del teu banc, que és qui finalment valida l’operació. Segueix els nostres consells per protegir-te.

Compres entre particulars:

  • Assegura’t de la bona fe del venedor i sospita de les gangues.
  • Si tu ets el venedor, assegura’t d’estar rebent els diners i no una sol·licitud.

Compres a comerços:

  • Verifica que es tracti d’una web de confiança.
  • Les condicions d’entrega i de devolució hauràs de consultar-les amb cada comerç.

Què fer en cas d’haver patit una estafa?

Acudeix a les forces de seguretat de l’Estat amb tota la informació per interposar una denúncia. Ells ens sol·licitaran la informació corresponent, que haurà quedat registrada en els nostres sistemes, per avançar en la investigació judicial.